KELUARGAKU INSPIRASI HIDUPKU

Setiap orang pasti mempunyai keluarga. Keluarga terdiri daripada ibu, ayah dan anak-anak. Tanpa keluarga tidak akan lengkap hidup seseorang insan yang bergelar manusia. Menurut Kamus Dewan Edisi Keempat Halaman 725 keluarga bermaksud saudara mara, kaum kerabat, sanak saudara, seisi rumahtangga (yang terdiri daripada suami, isteri atau berserta anak-anak). Saya juga mempunyai keluarga iaitu papa, ibu dan 5 orang adik-beradik. Sebagai seorang anak kita haruslah mengutamakan keluarga dalam apa jua yang kita lakukan. Dorongan dan nasihat dari keluarga amat penting bagi memastikan apa sahaja yang kita lakukan diberkati dan diredhai oleh Allah s.w.t. Cuba kita bandingkan diri kita yang mempunyai keluarga dengan mereka yang tidak mempunyai keluarga. Jadi, hargailah keluarga kita sementara mereka masih ada dan jangan jadi seperti “kacang yang lupakan kulit”. Walau bagaimanapun, tidak semua insan di dunia ini menghargai keluarga mereka apabila mereka Berjaya. Doa saya agar hubungan saya dan keluarga akan berkekalan hingga ke akhir hayat. ::Cara-cara mengekalkan hubungan kekeluargaan::

  • Sentiasa luangkan masa bersama walaupun sementara
  • Pergi bercuti
  • Solat berjemaah
  • Sentiasa berdoa kepada Allah s.w.t

“Saya Sayang Keluarga Saya”
Papa (Idola Saya)
Ibu (Inspirasi Saya)
Adik-adik (Semangat Hidup Saya) Image Kenangan gambar bersama keluarga di Masjid Kristal, Terengganu

Image

Leave a Reply

